Naujienos

Kelios sekundės: daug ar mažai?

Labiausiai pastebima reklama, skelbianti naujienas: naujas akcijas, naujus gaminius ar naujus produktų įsigijimo būdus. Reklama lemia ne tik bendrovių pardavimus, bet ir įmonės vertę.

Kalbant apie reklamos matavimo parametrus, aktualiausia pamatuoti dėmesį, nes jei reklama nesulaukia dėmesio, vartotojai reklaminės žinutės neįsimena, o tada nebus ir pardavimų.

Vartotojo dėmesiui patraukti vaizdinė reklama turi 1,5 sekundės, tekstinei informacijai tenka mažiau nei viena sekundė. Tai reiškia, kad teksto, žodžių neturi būti daug ir šriftas turi būti pakankamai didelis.

Reklama, įskaitant ir prekės ženklą, vidutiniškai vartotojo akiratyje išbūna maždaug iki 4 sekundžių. O kol akis užfiksuoja produktą ir ta informacija nukeliauja į vartotojo smegenis, užtenka vos 0,1 sekundės. Tad prekės ženklai turi labai mažai laiko.

Reklamos elastingumas, arba rodiklis, kiek ūgteli pardavimai padidinus reklamą, kaip rodo tyrimai, – prekės ženklui vidutiniškai išauginus reklamos biudžetą 1%, pardavimai didėja maždaug 0,12%.

Net maždaug 40% atvejų reklamos elastingumo rodiklis trumpuoju periodu tesiekia nuo 0 iki 0,5%. Tačiau geroji žinia yra ta, kad žvelgiant į ilgalaikę perspektyvą reklamos elastingumo rodikliai yra gerokai aukštesni nei nagrinėjant anksčiau minėtą trumpą periodą. Tad rekomenduotina reklamos laikotarpį taikyti ilgesnį. Lauko reklamoje rekomenduojamas bent jau 6 mėnesių laikotarpis.


Tyrimai rodo, kad vartotojai pakankamai gerai įsimena reklamą dar 6–9 mėnesius, – jei nustosite reklamuotis, jus dar prisimins po pusmečio. Didžiausią reklamos elastingumo rodiklį pasiekia naujų produktų reklama. Skaičiuojama, kad pristatant naujus produktus elastingumo koeficientas yra 5 kartus didesnis nei reklamuojant jau esantį produktą.

Vartotojus vilioja reklama, rėkianti, skelbianti naujienas, naujas akcijas, naujus gaminius, kalbanti apie naujus produktų įsigijimo būdus ir pan. Todėl verta daugiau pinigų reklamai skirti per pirmąsias naujo produkto pristatymo savaites.

Pasaulyje vis didesnė reklamos biudžeto dalis tenka nuolaidoms ir akcijoms. Tokia strategija, vien nuolaidos prie gero nepriveda. Beveik niekam vien nuolaidos pelno nesukrovė. Paprastai laimi tie prekių ženklai, kurie komunikuoja apie akcijas, tačiau neužmiršta ir įvaizdinės reklamos.

Tyrimai rodo, kad po trijų reklamos parodymų vartotojui kiekvienas toliau einantis naujas tos pačios reklamos pamatymas jo dėmesio sulaukia bemaž 50% mažiau.

Norint pasiekti didesnę dalį tikslinės auditorijos, reklama turi būti pamatoma 20 ar 40 kartų, tačiau tokiu atveju tikslinga būtų padaryti keletą nedidelių pakeitimų, taip vėl prekės ženklas priverstų vartotoją suklusti. Rinkodara lemia ne tik bendrovių pardavimus, bet ir įmonės vertę, akcijų kainą.

Vienareikšmiškai, tai, ką prekės ženklas komunikuoja, kokios rinkodaros strategijos laikosi, lemia ne tik galutinio vartotojo-pirkėjo ar didmenininko sprendimus, bet ir potencialių investuotojų nuostatas.