Interneto reklama turi įvairių atgarsių. Vieni teigia, kad tai pigiausias ir geriausias būdas reklamuotis, kiti priešingai – nenori erzinti savo potencialių klientų įkyria reklama. Vis gi, reikia sutikti, kad tai vienas iš populiariausių reklamavimosi būdų šiais laikais. Juk internete pasiekiami milžiniški klientų skaičiai, kurie tiksliai suskaičiuojami ir pateikiami reklamos užsakovui. Bet ar tikrai tie skaičiai realūs?
Mūsų lauko reklamos klientai dažnai reikalauja tikslaus skaičiaus, kuris apibrėžtų, kiek žiūrovų pasiekia lauko reklama. Deja visiškai tikslių skaičių negalime pateikti, tik apytikslius, pagal tyrimus nustatytus skaičius. Neretai mūsų klientai tuo piktinasi, lygina lauko reklamą su internetine reklama, kuri turi tikslius ir apčiuopiamus skaičius. Todėl norime įspėti internetinės reklamos gerbėjus – ne visada tikslūs skaičiai atitinka realų vartotojų pasiekiamumą internetinėje erdvėje!
„Pasaulio reklamos įmonių federacijos, tarp kurios narių yra „McDonald’s“, „Visa“ ir „Unilever“, praėjusį mėnesį pareiškė, kad sukčiavimas interneto reklamos versle jau yra endemija. Federacijos vertinimu, dėl sukčiavimo maždaug 10–30% interneto reklamos niekada neatsiduria potencialių skaitytojų akiratyje, ir jei nebus imtasi radikalių veiksmų, iki 2025-ųjų reklamos užsakovai, tikėtina, kasmet neteks apie 50 mlrd. USD. Tokio masto sukčiavimas būtų viena didžiausių nusikalstamų veiklų.“
Ir kaip tas sukčiavimas vyksta? Pagrindinis uždavinys – dirbtinai išauginti netikrą interneto lankytojų srautą. Tam sukuriamos specialios automatizuotos kompiuterinės programos, kuriomis užkrečiami vartotojų kompiuteriai, jiems to net neįtariant. Šios programos tarsi tikras vartotojas lankosi svetainėse, pamato reklamą, peržiūri reklaminius video. Tokiu būdu reklamos peržiūrų skaičius gali išaugti iki neregėtų mastų.
„Sukčiavimas interneto žiūrimo rodikliais plinta taip sparčiai, kad galiausiai šį procesą taps labai sudėtinga valdyti, – sako Mikko Kotila, federacijos atstovas. – Reklamuotojai privalo liautis aklai investavę pinigus į interneto erdvę. Reklamos ir technologijų bendrovės užsidirba milijardus dolerių per metus iš fiktyvaus interneto srauto, – sako jis. – Sukčiavimas tapo neatsiejama interneto reklamos dalimi.“
Žinoma, didžiulius pelnus gaunančios sukčiaujančios įmonės užtikrina, kad užkerta kelią fiktyviems vartotojams – programoms. Tačiau realybė kitokia, nes apsaugoti svetaines nuo netikro vartotojų srauto neapsimoka finansiškai.
Klastojamas ne tik interneto reklamos peržiūrų skaičius. „Anksčiau kai kurie įžūlūs laikraščių leidėjai tiesiog atsikratydavo neparduotų kopijų siekdami išpūsti tiražą, nuo kurio priklausė jų reklamos kaina. Tyrimai taip pat rodo, kad ir radijo bei televizijos transliuotojai klastodavo specialistų tyrimus dėl žiūrovų skaičiaus.“
Galima daryti išvadą, kad lauko reklama išlieka saugiausiu reklamavimosi būdu, nes nėra būdų pakeisti vartotojus į kompiuterines programas.
Informacija iš „Verslo Žinios“ 2016.08.16