Žiniasklaidos planavimo agentūros "Media House" kartu su "Synopticom Ad Research" atliktas tyrimas rodo, kad 29% 18-50 metų interneto naudotojų Lietuvoje yra įsidiegę reklamos blokatorius "Adblock" arba "Adblock Plus". Skaičiai gąsdina reklamuotojus, kadangi tai yra rezultatai tik tų, kurie įvardino konkrečias naudojamas programas blokuoti reklamai.
Žiniasklaidos planavimo agentūroms ir užsakovams tenka spręsti vis didesnius iššūkius, nes vartotojai vis išradingiau bando išvengti reklamos. Spėjant, kad televizijos reklamų metu vartotojai perjungia kanalą arba eina teptis sumuštinių, tai interneto reklamos skleidėjams dabar tenka imtis ne ką mažesnio galvosūkio, kaip pagrįsti skaičius reklamos užsakovams. Kiekviena medija turi savo silpnybių. Tačiau lauko reklama šioje vietoje pirmauja - jos užblokuoti, ar perjungti neįmanoma.
Agentūros ieško sprendimų, kaip pasiekti ignoruojančius reklamą. Šiuo metu "Media House" eksperimentuoja ir didžiuosiuose portaluose testuoja kelių reklamų užsakovų kampanijas, kurias mato TIK įsidiegę reklamos blokatorius. Šis reklamos būdas taip pat turi savų minusų - neįmanoma išgauti statistikos kiek laiko reklama buvo rodoma, kiek kartų parodyta ir t.t. Derėtų nepamiršti, kad reklamos yra vienintėlis įvairių portalų pajamų šaltinis.
Sprendimų šiai problemai ieško ne tik interneto portalai ar reklamos užsakovai, tačiau ir technologijų milžinė - "Google". Tarp žmonių rinkoje netgi sklando gandai, kad "Google" bando tartis su reklamas blokuojančių programų kūrėjais, kad "Google" reklamjuostes rodytų be apribojimų. Šiuo metu nėra vieno tesingo būdo užkirsti šiai problemai kelią, taigi vyksta "karas" tarp reklamos blokavimo sistemas kuriančiųjų ir bandančių jas apeiti, o laimi vis naujesnės versijos ir vis profesionalesni technologiniai sprendimai.
Kai reklama blokuojama, tinklapyje vartotojai mato tik tekstinį turinį, o trečiųjų šalių informacija, t.y. reklamos kodai, lieka nematomi, o už nepamatytą reklamą užsakovai ir nemoka. Nuo to laboiausiai kenčia internetiniai portalai, tačiau portalų godumas ir reklamų įžulumas veda prie to.
Media planavimo agentūros sako, kad kol kas yra nejaučiamas blokavimo sistemų poveikis, tačiau nežinia kas bus po metų. Bet kokiu atveju žmonės vis dažniau renkasi lauko reklamą, kuri visada garantuoja parodymų skaičių potencialiems klientams.